Verantwoording Interview Paaspop

Hier leest u hoe het Paaspopinterview tot stand kwam.

Onderwerp
Bij het maken van deze productie stond het Schijndelse festival Paaspop, de opening van het festivalseizoen, voor de deur. 3voor12Tilburg, 3voor12Breda en 3voor12Eindhoven doen gezamenlijk verslag van het festival en een grotere versie van dit verhaal was de officiële voorbeschouwing. Vanuit de redactie werd geopperd om de Paaspopdirecteuren Peter Sanders en Chris Seijkens, die allesbehalve happig zijn op media-aandacht, te interviewen om hun beter te leren kennen en hun te vragen naar hun festivalfilosofie.

Doelgroep
De doelgroep van 3voor12, het alternatieve popmuziek platform van de VPRO, is een creatieve groep mensen met een bovenmatige interesse voor muziek. De redactie (en ook ik in dit stuk) richt zich tot de muziekliefhebbers die nog meer willen weten van de Nederlandse en lokale muziekscène.

Medium
Internet

Bladpijler/rubriek
Kunst/Muziek

Genre
Interview in mengvorm

Omvang
Interview van 900 woorden.

Invalshoek
We wilden horen wat de mannen inspireert, hoe ze Paaspop organiseren en hoe ze omgaan met complimenten.

Bronnen
Chris Seijkens, directeur Paaspop

Peter Sanders, directeur Paaspop

Verantwoording en procesverslag
Peter en Chris gaven niet meteen hun goedkeuring voor het interview. Het siert hun bescheidenheid. Ze staan niet graag in de spotlights. Het viel me al snel op dat het niet eens onwil was dat de heren niet zoveel in de media verschenen. Ze namen ieder jaar zoveel hooi op hun vork dat ze amper tijd hadden om te slapen.

Ik heb de eerste versie van dit verhaal ingekort en gefocust op de persoonlijke motivaties van de mannen. Ik kreeg namelijk dezelfde feedback als het Cosmosverhaal. Dit verhaal zat vol fijne snoepjes/quotes, maar er was geen rode draad of kern. Ik was niet heel goed in het principe kill your darlings. Dat is me een paar maanden later in mijn ogen beter gelukt. Het stuk is drie keer zo kort en de boodschap komt er veel duidelijker uit. Lang is niet altijd beter, weet ik nu.

Kerncompetenties
Creativiteit en originaliteit

Diversiteit